Albert Heijn is zich heel nadrukkelijk aan het bewegen richting ‘extra gezond’ eten. Niet alleen is er een tijdje geleden een heel assortiment aan superfoods bijgekomen. Ook breidt de grootgrutter het assortiment biologische producten uit. Er komt een nieuw huismerk bij: AH Biologisch.
Het assortiment zal bestaan uit bijna 500 producten die een herkenbare verpakking krijgen (zie foto). “Bijna driekwart van de Nederlandse huishoudens koopt biologische producten en een groot deel van hen geeft aan in de toekomst nog vaker te willen kiezen voor biologisch. Biologisch is voor hen meer dan een keurmerk. Het staat voor een gezonde manier van leven en eten met een goed gevoel”, zo meldt AH in het persbericht.
Biologisch aanbod
Het nieuwe merk AH Biologisch bestaat uit een gevarieerd aanbod biologische producten: van appels, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. De nieuwe verpakkingen komen vanaf deze week geleidelijk op het schap. Het assortiment wordt uitgebreid met 120 nieuwe producten zoals quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit.
Met de uitbreiding van het assortiment AH Biologisch bestaat het biologische assortiment straks uit meer dan 1.200 producten. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.